expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday, June 25, 2010

.: ceria gembira :.

Bismillahirrahmanirrahim.

Tak patut tak patut... kesian blog ni sunyi. dlm sehari ada 10 kali bukak,tp x hapdate2... kelu jari nk menaip =) banyak sgt cerita yg nk diluahkan setiap hari, sampai tak tertulis. gmbr pon tak sempat2 nk edit. nak kata bz, tak jugak... so apa masalahnya yuhaisya? cuba konsisten dgn penulisan anda! hu2, cam nk jd penulis berjaya je...

Buat kesekian kalinya, cerita basi menjadi tatapan kali ni. cerita seminggu yg lepas, yg telah disulangi dgn pelbagai citer2 lain. hujung minggu yang lalu, kami (staf & budak skim pelajar bekerja) pakat ramai2 picnic kat Kalumpang (kaw rekreasi air terjun/sungai). 1kereta,2 motor.seme sekali 9 org. ni la budak2 nya....without me selaku photographer ketika itu. hmmm...bila tgk diorg ni, kadang2 timbul suara2 sumbang, kenapa saya rapat dengan orang2 'macam ni'. Jika nak dibanding dengan pakaian,banyak jugak perbezaan antara mereka dan saya, apatah lagi pergaulan. Sebenarnya saya sangat teringin menjadi dai'e di kalangan mereka, walaupun saya sendiri kadang2 terkandas di tengah jalan. maksudnya, saya pula yang terikut2 dengan cara mereka.

Saya tidak menyangkal akan pesanan seperti 'berkawan dengan penjual minyak wangi maka kita akan turut berbau wangi', apatah lagi dlm keadaan diri yang masih dangkal mengenai agama, juga masih lemah dlm kemelut mslh sendiri. Tapi saya nak, nak jugak mendekatkan diri mereka dengan agama. cuma bila & bagaimana, Allah Maha Memberi Petunjuk...

Ni la sungai kalumpang yg menjadi tumpuan bebudak upsi utk melepaskan tension. air dia,perghh..! sejuk sgt! cuma jgn datang time cuti sekolah, sb berbondong2 manusia kat situ. takde privacy lgsung nak mandi manda.

lepas ni rancang destinasi lain plk. mcm2 plan dlm kepala...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...